فصد خون غرب تهران
برزگران
خشکشویی
تصفیه آب
ابزار رویان>

انتخاب صفحه

فصد خون شمال تهران

۱۰ تا ۱۵ خرداد به عنوان «هفته قرآنی» در تقویم ثبت شود

۱۰ تا ۱۵ خرداد به عنوان «هفته قرآنی» در تقویم ثبت شود

استاد مصطفی صدرزاده پیشکسوت قرآنی و داور بین المللی مسابقات قرآن کریم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، پیشنهاد تغییر زمان و مکان برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در سال ۱۳۹۹ را ارائه کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، اکنون که تصمیم مسئولین بر تعویق برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم است، پیشنهاد می شود این گردهمایی بزرگ قرآنی در ام القرآی جهان اسلام، هرسال همزمان با ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی از دهم تا پانزدهم خردادماه به طور ثابت برگزار شود. البته این پیشنهاد قبلاً نیز با مسئولین پیشین سازمان اوقاف و وزارت ارشاد در میان گذاشته شد، اما علی رغم استقبال ظاهری، در مقام عمل اجرایی و پیگیری نشد!

عضو  جامعه قرآنی کشور در ادامه با انتقاد از تبعیت متولیان مسابقات جمهوری اسلامی ایران از ضوابط و تغییرات وارداتی مسابقات قرآنی سایر بلاد و اجرایی شدن آن در کشورمان به عنوان یکی از پایگاه های اصلی تلاوت قرآن کریم در دنیای اسلام، افزود: متأسفانه در سال های اخیر بدون توجه به پیشینهٔ پرافتخارمان و علی رغم غنای فراوان علوم و فنون قرآنی در کشور، تابع مقررات و تغییرات هر ساله مسابقات بین المللی دیگر کشورها که فاقد سابقه ی نه چندان روشنی در این زمینه بوده اند، از جهت زمان و مکان مسابقات نیز از آنها پیروی کرده و تابع آنها شده ایم!

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات در ایام پیشنهادی (۱۰ تا ۱۵ خرداد) علاوه بر اثرات مثبت آن و آمادگی روحی و عاطفی که در جامعه حاکم خواهد شد می تواند از نظر اقتصادی نیز باعث جلوگیری از هدر رفت بیت المال و اسراف در هزینه های غیر ضرور شده و منجر به برگزاری هرچه باشکوه تر کمی و کیفی مسابقات شود.

صدرزاده افزود: به خاطر سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام(ره) هر ساله قریب به هزار نفر از شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی که شیفته ی امام، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی ایران هستند از اقصی نقاط عالم میهمان ماهستند که می تواند حدود صدنفر از این میهمانان متسابقین باشند و حضور این میهمانان در محل برگزاری مسابقات باعث شور و نشاط بیشتر و جبران کمبود جمعیت در سالن مسابقات شود. همچنین برای میهمانان خاطره انگیز بوده و موجب اعتباربیشتر مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی و پیام آور شایسته ای از ایران و امام راحل عظیم الشأن در آن سوی مرزها خواهد شد.

وی اضافه کرد: چنانچه یک هفته ی ۱۰ تا ۱۵ خرداد هر سال برای این منظور اختصاص یابد، به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی می توان با مسئولان برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز هماهنگی شود تا مقارن با اجرای مسابقات، نمایشگاه هم برگزار شود.

صدرزاده پیشنهاد دیگری در خصوص هفته قرآن ارائه کرد و گفت: زیبنده است روزهای مذکور توسط شورای فرهنگ عمومی در تقویم به عنوان هفته قرآن کریم نامگذاری شود.

وی در پایان مکان هایی را برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران با رعایت تقدم به شرح زیر پیشنهاد کرد:

۱-حسینیهٔ ارشاد

۲-حسینیهٔ امام خمینی

۳-مصلی امام خمینی

۴-حرم امام خمینی

۵-تالاروحدت

۶-سالن وزارت کشور

۷-سالن اجلاس سران

۸-سالن همایشهای صداوسیما

درباره نویسنده

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =