فصد خون غرب تهران
برزگران
خشکشویی
تصفیه آب
ابزار رویان>

انتخاب صفحه

فصد خون شمال تهران

رئیس ‌جمهور افغانستان : برای کاهش گسترده نظامیان آمریکا آماده ایم

رئیس ‌جمهور افغانستان : برای کاهش گسترده نظامیان آمریکا آماده ایم

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اشرف غنی که منتقد شدید مذاکرات آمریکا با شورشیان (طالبان) و مستثنی کردن دولت افغانستان از این مذاکرات است، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس تصریح کرد به ترامپ گفته است که دولت افغانستان آماده کاهش بیشتر نظامیان آمریکا تا تعداد چهار هزار نفر حدود یک سوم تعداد کنونی است

 اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت وی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که افغانستان برای کاهش گسترده نظامیان آمریکا تا یک سوم نیرو‌های حاضر آماده است.
به نوشته این روزنامه اشرف غنی که منتقد شدید مذاکرات آمریکا با شورشیان (طالبان) و مستثنی کردن دولت افغانستان از این مذاکرات است روز گذشته در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که به ترامپ گفته است دولت افغانستان آماده کاهش بیشتر نظامیان آمریکا تا تعداد چهار هزار نفر- حدود یک سوم تعداد کنونی- است.
در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان هستند. این میزان نسبت به هشت سال قبل که تعداد آن حدود ۱۰۰ هزار نفر بوده کاهش شدیدی داشته است.
اشرف غنی امیدوار است که ایالات متحده در آنچه وی به عنوان یک توافق شتابزده که به طالبان مشروعیت می‌بخشد، می‌بیند تجدیدنظر کند و بگذارد دولت تحت حمایت واشنگتن خودش کارش را انجام دهد.
رئیس جمهور افغانستان یک روز بعد از دیدار خود با ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: ما هر زمان که رئیس جمهور (ترامپ) تصمیم بگیرد، برای عقب نشینی چهار هزار نظامی (آمریکایی) کاملاً آماده هستیم.

درباره نویسنده

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =