فصد خون غرب تهران
برزگران
خشکشویی
تصفیه آب
ابزار رویان>

انتخاب صفحه

فصد خون شمال تهران

اصلاح طلبان معترض به نتایج ردصلاحیت ها

اصلاح طلبان معترض به نتایج ردصلاحیت ها

اصلاح طلبان معترض به نتایج ردصلاحیت ها می‌گویند مردم چون گزینه مطلوبشان را در کاندیداها نمی یابند، در انتخابات شرکت نمی کنند
واقعا چرا اصلاح طلبان بعد از عملکرد افتضاح دولت و مجلس مورد حمایتشان هنوز فکر می کنند گزینه مطلوب مردم هستند؟

سرویس سیاسی جوان آنلاین: این اتفاق البته جدید نیست؛ در همه چند دهه گذشته، در آستانه هر انتخاباتی، این انتقادات را اصلاح‌طلبان داشته‌اند و هر بار و از جمله در هفته‌های اخیر، مدعی شده‌اند که همه کاندیداهای‌شان رد صلاحیت شده‌اند و نمی‌توانند لیست کامل برای انتخابات مجلس بدهند. آن‌ها انتخابات را تک جناحی و بدون حضور همه سلایق سیاسی و در نتیجه غیرآزاد می‌خوانند. در سوی مقابل، شورای نگهبان است که بار‌ها این اتهامات را رد کرده است. رد این اتهامات هم اتفاق امروز و امسال نیست و در تمام دهه‌های پیشین تکرار شده است. از این رو، جنجال این روز‌ها اتفاق تکراری همیشه است؛ اتفاقی تکراری که در هفته‌های منتهی به انتخابات شدت می‌گیرد. این گزارش بررسی اجمالی ادعا‌های طرفین این جنجال رسانه‌ای در مورد ردصلاحیت‌هاست؛ جناحی یا قانونی؟ مسئله اینجاست!
رسانه‌ها و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در هفته‌های اخیر انتقادات بسیاری به روند بررسی صلاحیت‌ها داشتند. الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب تهران معتقد است: «در شهر‌هایی مانند اردبیل، رشت، اصفهان و شیراز همه اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شده‌اند. جای شکرش باقی است که در تهران چند نفر از اصلاح‌طلبان مانده‌اند که بتوان یک لیست حداقلی با آن‌ها ارائه کنیم.» او تأکید می‌کند فضای رقابتی در برخی شهر‌ها از بین رفته است و عملاً رقابت میان طیف‌های مختلف اصولگرایان خواهد بود. شهیندخت مولاوردی، یکی از ردصلاحیت شده‌هاست. او تأکید می‌کند که «پیگیری نکردم به چه دلیلی ردصلاحیت شده‌ام»، اما باز هم می‌گوید: «معلوم نیست منی که معاون امور حقوق شهروندی ریاست جمهوری بوده ام بر چه اساس ردصلاحیت می‌شوم؟» و توضیح نمی‌دهد وقتی پیگیری نکرده، از کجا باید دلیل ردصلاحیتش معلوم باشد! و بعد در مورد ردصلاحیت نمایندگان کنونی مجلس هم می‌گوید: «به فردی می‌گویند تو دیگر صلاحیت نداری که اکنون قانونگذار این کشور است». او در عین حال یکی از دلایل ردصلاحیتش را امضای نامه ۷۷ اصلاح‌طلب (در حمایت از آشوبگران آبان ۹۸) می‌داند.

درباره نویسنده

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =