فصد خون غرب تهران
برزگران
خشکشویی
تصفیه آب
ابزار رویان>

انتخاب صفحه

فصد خون شمال تهران

استاد پناهیان: اصل تکلیف ما برای ظهور، ساخت جامعه قدرتمند است

استاد پناهیان: اصل تکلیف ما برای ظهور، ساخت جامعه قدرتمند است

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین « علیرضا پناهیان » شامگاه یک‌شنبه، ۳۱ فروردین به مناسبت ماه شعبان مهمان برنامه تلوزیونی بازگشت بودند.

ايشان درباره ظهور امام زمان(عج)  گفت: یک وجه از نشانه‌های ظهور این است که باید استکبار جهانی به سمت ضعف برود، که در این حالت ظلم آن هم بیشتر می‌شود تا در قدرت باقی بماند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اقدامات امام زمان(عج) پس از ظهور برای پیروزی با معجزه رخ نمی‌دهد، افزود: یک وجه دیگر از نشانه‌های ظهور این است که جبهه حق و مقاومت و عدالت‌خواه باید قدرت پیدا کنند تا امام خود را یاری دهند.

عنصر سوم از نشانه‌های ظهور، آمادگی عموم بشریت برای آمدن حضرت حجت(عج) است، باید جهانیان آماده و مشتاق باشند که از ظلم رهایی یافته و حق را بپذیرند. بنی‌اسرائیل از ظلم به ستوه آمده بودند اما آمادگی پذیرش حق را نداشتند ما نباید چنین باشیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرج زمانی رخ می‌دهد که دعای فرج و عمل مردم هماهنگ باشد، ابراز کرد: زمان امیرمومنان امام علی(ع) مردم از ظلم به ستوه آمده بودند اما پس از روی کار آمدن حضرت امیر(ع) نتوانستند عدالت ایشان را تحمل کنند.
وی درباره ارتباط انقلاب اسلامی و ظهور، بیان کرد: انقلاب اسلامی تکمیل کننده این سه دایره بود که ظلم را به چالش کشیده و جلوه‌هایی از حق و حقیقت را نشان داد تا مردم به آگاهی برسند و آماده پذیرش حق شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: امروز فرانسوی‌ها برای جنبش‌هایی که در پیش گرفتند، می‌گویند ما از ایران الگو می‌گیریم؛ اگر ما بتوانیم تمدن نوپای اسلامی و مقدمات آن را به مردم جهان نشان دهیم ظلم ستیزی در آنها بیشتر می‌شود زیرا آنها الگوی جایگزینی برای دموکراسی ندارند.
انقلاب اسلامی در بیدارسازی ملت‌ها مسئولیت بزرگی دارد که بخشی از آن را اجرا کرده بخشی از آن را هم با درست کردن کشورمان در ابعاد مختلف اجرا خواهد کرد؛ امروز قدرت گرفتن انقلاب اسلامی هژمونی آمریکا را در دنیا از بین برده است.
وی با تاکید بر اینکه سنت الهی بر این نیست که امام زمان(عج) با معجزه به پیروزی برسند کما اینکه در زمان ائمه معصومین(ع)‌ نیز چنین بوده است، اظهار کرد:‌ قواعد ظهور بر اساس درگیری های شدید بین حق و باطل رخ می‌دهد؛ یاران امام زمان(عج) باید چنان قوی شده باشند که بتوانند امنیت ایشان را تامین کنند بنابراین قبل از ظهور باید جبهه حق قدرت پیدا کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز پشتوانه راهپیمایی اربعین قدرت نظامی است وگرنه دشمن آن را از بین می‌بُرد، گفت: انقلاب اسلامی با برطرف کردن برخی ضعف‌ها می‌تواند در آینده افتخاراتی را داشته باشد که با آن مردم دنیا را به امام زمان(عج) دعوت کند.
وی افزود: امروز پس از چهل سال انقلاب اسلامی، ایمان و محبت اهل‌بیت(ع) در دل مردم تقویت شده و در جهان نفوذ می‌کند، همه قدرت امام زمان(عج) بر این محبت‌ها استوار خواهد بود.
امام قیام کردند که استکبار را نابود کنند و این قدرت را در مسلمانان می‌دیدند، امروز قدرت گرفتن مقاومت در عراق، یمن، فلسطین و سوریه از نشانه‌های ظهور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه نشانه‌ها به تنهایی بعد اصلی ظهور نیست بلکه امید دادن به منتظران اهمیت دارد، گفت: سیره اهل‌بیت(ع) امید دادن است امید باید صادق و مبتنی بر نشانه‌های عقلانی و صادقانه باشد، امیدی که ما امروز درباره نزدیک بودن فرج می‌‌دهیم مبتنی بر نشانه‌هایی است که تحقق یافته و آن قدرت گرفتن جبهه حق و ضعیف شدن جبهه باطل است.
در بعد نشانه‌هایی همچون خروج سفیانی نه تبلیغ نه تطبیق نیاز نیست، اصل تکلیف ما برای نزدیک شدن فرج این است که ما مسلمانان باید قدرتمند شویم جامعه نمونه بسازیم تا جبهه باطل تضعیف شود. امروز این علایم حقیقی در دستان ما زیاد شده است، مردم یمن، سوریه و عراق و فلسطین از مقاومت دست نخواهند برداشت و این موارد عامل امید به فرج است.
استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد:‌ شما منتظران ظهور پیروزی‌ها و نصرت الهی در آینده را نمی‌توانید پیش‌بینی کنید اما این قاعده حق است که اگر مسلمانان خدا را نصرت می‌کنند، خداوند هم آنها را یاری می‌کند.

موضوعات مرتبط:

فکر می کنی خیلییییی گناه کردی؟

درباره نویسنده

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =