فصد خون غرب تهران
برزگران
خشکشویی
تصفیه آب
ابزار رویان>

انتخاب صفحه

فصد خون شمال تهران

طلسم آتزوری با دستان نویر شکسته شد

به ثمر نشست که دو تیم چند بار برد را در ضربات پنالتی به یکدیگر تعارف کردند تا اینکه هکتور پنالتی پیروزی بخش مانشافت را به ثمر رساند و تیم یواخیم لوو بار دیگر راهی مرحله نیمه نهایی یورو شد.

در سومین بازی از مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶، شنبه شب تیم های آلمان و ایتالیا در ورزشگاه شهر بوردو به مصاف هم رفتند. این بازی با حضور ۴۰ هزار نفر و با قضاوت ویکتور کاسای انجام شد.

ترکیب دو تیم برای این مسابقه به شرح زیر بود:

ایتالیا: بوفون، بارزالی، بونوچی، کیه لینی، فلورنزی، استورارو، پارولو، جاکرینی، دی شیلیو، پله، ادر

آلمان: نویر، بواتنگ، هوملس، هوئدس، کیمیچ، کروس، خدیرا، هکتور، اوزیل، مولر، گومز

 

نیمه نخست بازی کاملاً از آن آلمان ها بود. یاران لوو برتری کامل روی توپ و میدان داشتند، اما دفاع چندلایه و فشرده ایتالیا مانع از خلق موقعیت گلزنی برای ژرمن ها شد. تیم کونته در اکثر دقایق بازی در نیمه نخست با حداکثر افراد در زمین خودی دفاع می کردند و اجازه نفوذ را به آلمان ندادند.

در نیمه اول اتفاق مهم، مصدومیت خدیرا در دقیقه ۱۶ بود که باعث شد شواین اشتایگر جای وی را در زمین پر کند. کاپیتان تیم ملی آلمان در اواسط نیمه اول دروازه بوفون را باز کرد ولی این گل به دلیل خطا روی دی شیلیو مردود اعلام شد.

در ادامه نیز مولر فرصت خوبی را در محوطه جریمه از دست داد، او در زدن ضربه آخر اشتباه کرد و ضربه نهایی وی، کم جان بود و در دستان بوفون جا گرفت.

در سمت مقابل، ایتالیا در معدود حضور خود روی دروازه نویر خطرساز ظاهر شد. روی یک فرار از جناح چپ توپ به استورارو رسید و ضربه وی بعد از برخورد به بواتنگ، به طرزی خطرناک به بیرون رفت.

به این ترتیب نیمه نخست با تساوی ۰-۰ پایان یافت.

نیمه دوم با برتری مطلق آلمان همراه شد، ژرمن ها برای گلزنی پای به زمین گذاشته بودند و موفق شدند به هدف خود هم برسند. تیم یواخیم لوو در بیست دقیقه ابتدایی نیمه دوم، چندین و چند موقعیت ایجاد کرد تا اینکه بالاخره به گل رسید.

حد فاصل سه دقیقه در نیمه دوم، سه بازیکن ایتالیا کارت زرد دریافت کردند. یاران کونته تلاش می کردند با خطا، بازیکنان آلمان را متوقف کنند. اما ژرمن ها ضربه نهایی را در دقیقه ۶۵ وارد کردند.

حرکت خوب گومز از سمت چپ با پاس عالی وی برای هکتور همراه شد و اوزیل درون محوطه جریمه حاضر بود تا کار را تمام کند و برای اولین بار در این جام دروازه بوفون را فرو بریزد. به این ترتیب تیم لوو به آنچه استحقاقش را داشت رسید و ۱-۰ جلو افتاد.

دقایقی بعد گومز که تاثیری مهم روی گل آلمان داشت، به دلیل مصدومیت تعویض شد تا دومین تعویض آلمان هم اجباری باشد. به جای او درکسلر وارد زمین شد.

ایتالیا که چیزی برای از دست دادن نداشت، در پانزده دقیقه پایانی به حریف فشار آورد و عرصه را تنگ کرد. این چند دقیقه، هجومی ترین شکل ایتالیا را در این بازی دیدیم.

تیم کونته مزد بازی خوب خود را در همین چند دقیقه گرفت. اشتباه بواتنگ درون محوطه منجر به ضربه پنالتی برای ایتالیا شد. او توپ را با دست لمس کرد و کاسای نقطه پنالتی را نشان داد. بونوچی پشت توپ ایستاد و در دقیقه ۷۸ بازی را مساوی کرد. این اولین گلی بود که نویر در این مسابقات دریافت می کرد.

به این ترتیب بازی ۱-۱ شد و در نهایت هم در نود دقیقه بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

ایتالیا در حالی به این گل رسید که در کل جریان بازی، آلمان تیم برتر بود و تیم کونته در دقایق پایانی از شکست گریختند و توانستند آلمان نفوذناپذیر را کنار بزنند و بالاخره دروازه حریف را باز کنند.

ضمن اینکه دقیقه ۹۰ هوملس کارت زرد دریافت کرد تا بازی بعدی را در نیمه نهایی از دست بدهد.

در وقت های اضافه بازی، هر دو تیم به شدت محتاطانه بازی کردند و کمتر شاهد خلق موقعیت روی دروازه ها بودیم. میل ایتالیا برای حفظ نتیجه و کشاندن بازی به ضربات پنالتی بیشتر بود ولی هر دو تیم موقعیت های نسبی داشتند اما در نهایت دروازه ها بسته ماند تا این ماراتن به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی آلمان ها در حالی ۶-۵ پیروز شدند که چند بار دو تیم پیروزی را به یکدیگر تعارف کردند تا اینکه در نهایت هکتور گل پیروزی بخش را به ثمر رساند.

در ماراتن پنالتی ها، روی هم هفت ضربه را دو تیم از دست دادند. زاتزا، بونوچی و دارمیان پنالتی های خود را از دست دادند و در تیم ملی آلمان نیز مولر، اوزیل و شواین اشتایگر پنالتی خراب کردند.

هر تیم نه ضربه پنالتی زد که ضربه نهم ایتالیا توسط دارمیان نواخته شد و نویر آن را مهار کرد و در ادامه هکتور با گل کردن پنالتی آلمان، ژرمن ها را به نیمه نهایی برد.

به این ترتیب آلمان انتقام شکست در نیمه نهایی جام چهاردهم را از ایتالیا گرفت.

درباره نویسنده

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 17 =