فصد خون غرب تهران
برزگران
خشکشویی
تصفیه آب
ابزار رویان>

انتخاب صفحه

فصد خون شمال تهران

ایسلند – فرانسه؛ شگفتی کامل می شود؟

نگاهی به عملکرد گذشته دو تیم

آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ در حالی برگزار می شود که بدون شک کمتر هواداری انتظار حضور ایسلند در این مرحله از رقابتها را داشت؛ حضور فرانسه در مرحله یک چهارم و حتی بالاتر امری کاملاً پیش بینی شده بود اما اینکه برابر حریفی مثل ایسلند را حتی خود ایسلندی­ها هم تصور نمی کردند. فرانسه میزبان به کمتر از قهرمانی در یورو رضایت نمی دهد و بازی امشب را در حالی برابر ایسلند به میدان می رود تا کار را در همان وقت های عادی بازی تمام کند و چه بسا مانند انگلیس هاجسون غافلگیر نشود. صعود از مرحله گروهی بهترین و بزرگترین پاداش برای بازیکنان ایسلند بود که آن را هم به دست آوردند اما این مسئله دلیل نمی شود که آنها بدون انگیزه به مصاف میزبان رفته و مأموریت خود را پایان یافته بدانند. آنها تمام تلاش خود را به کار می بندند تا از این فرصت تاریخی بهره کامل را ببرند، که اگر چنین شود بهت و حیرت تمام فوتبال اروپا را خواهد گرفت. اما اگر واقع بین باشیم باید بگوییم ایسلند بیشتر منتظر اتفاقات فوتبالی است تا به پیروزی برسد اتفاقی که در بازی انگلیس برای آنها رقم خورد و هیچ بعید نیست در دیدار امشب هم برای آنها تکرار شود. از سوی دیگر فرانسه می خواهد در همان نود دقیقه کار ایسلند را یکسره کرده تا بتواند از خستگی مرحله بعدی یعنی آلمان نهایت بهره را ببرد و در آن دیدار دچار مشکل نشود.

نگاهی به آمار دو تیم

فرانسه مرحله گروهی را با صدرنشینی به پایان برد آنها از سه بازی مرحله گروهی دو برد و یک تساوی به دست آوردند. اما ایسلند با دو تساوی و یک برد به عنوان تیم سوم به مرحله یک هشتم نهایی رسید و در این مرحله هم با شگفتی بزرگی که خلق کرد توانست انگلیس پرمدعا را از پیش رو برداشته و حریف فرانسه در این مرحله شود. اما در دیدارهای مستقیم دو تیم، آمار کاملاً به سود تیم فرانسه است. فرانسویها از ۱۱ دیدار قبلی خود هشت پیروزی به دست آورده و سه بار هم برابر ایسلند به تساوی رسیده اند. سهم فرانسه در این دیدارها ۳۰ و ایسلند ۸ گل بوده است. از اینرو خیلی بعید به نظر می رسد که ایسلند بتواند در این دیدار کار خاصی را انجام دهد اما فوتبال هزاران اتفاق پیش بینی نشده دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

برای دیدار امشب ایسلند هیچ بازیکن محروم یا مصدومی ندارد؛ اما فرانسه نمی تواند از وجود عادل رامی و انگولو کانته به دلیل محرومیت بهره گیرد.

درباره نویسنده

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =